Saturday 7 January 2012

Bisnes Emas dengan Public Gold

Assalamualaikum dan selamat sejahtera
Secara ikhlasnya, menjadi tokey emas bukanlah termasuk di dalam kategori cita-cita saya. Tak pernah pun terfikir nak meniaga emas ni. Saya selesa duduk di ofis sebagai seorang Electrical Technician, masa terluang duduk di depan laptop buka facebook, main game Ra2 dan kadang-kadang bermain bolasepak. Bunyi macam mudah kan? Tak jugak..
Kos hidup semakin tinggi – seperti kata Robert Kiyosaki, Azizi Ali & Irfan Khairi - anda perlu pelbagaikan sumber income anda bukan hanya makan gaji untuk menempuh hidup masa akan datang.. Simpanan alternatif dalam bentuk emas fizikal juga perlu untuk mengelak nilai wang dihakis oleh inflasi!

Nak bukak kedai emas?
Perniagaan emas konvesional memerlukan modal yang besar. Sangat besar sekurang-kurangnya RM1 juta. Benda yang perlu diambil kira:
    1. Kena ada kedai yang lokasi yang strategik, kena ada staf yang jujur dan sabar melayan kerenah pelanggan
    2. kena ada stok emas yang cukup dan terkini
    3. kena ada pak/mak guard yang confirm tak tidur masa jaga kedai (dan tak tertembak kawan sendiri)
    4. kena ada sistem sekuriti contohnya CCTV ke, alarm system ke, pastu kena ada bilik kebal untuk simpan stok emas dan cash dan macam-macam lagi lah.
Saya tak rasa saya mampu buat semua tu. Anda mampu? Sanggup? Nak pergi cuti ngan family tapi dok teringat kedai emas? Risau, risau dan sangat risau.
Peluang Perniagaan Emas Public Gold
Public Gold Marketing Sdn Bhd menyediakan peluang kepada golongan marhain macam saya dan anda untuk menjadi tokey emas.

Dengan bermodalkan RM20,000 sahaja, anda boleh memulakan perniagaan emas anda. Jadi apa sebenarnya yang anda dapat dengan modal sebanyak tu? Anda akan mendapat emas. Anda bagi duit, Public Gold bagi emas. Kalau nak campur dengan silver pun boleh. Mudah kan? Straight forward business. Takde hanky panky. Takde 35-65 skim, takde hibah sebulan 2%, takde pun risiko emas anda kena songlap dengan syarikat. Sebab anda sendiri yang akan simpan emas tersebut. Terpulanglah kepada anda sama ada nak simpan kat rumah ke, kat safe deposit box ke, nak bagi kat saya pun boleh. :)
Jadi, apa yang anda akan dapat? First time anda jadi dealer, anda akan di beri komisyen sebanyak 1%. Even pembelian pertama anda yang RM20,000 tadi pun akan dapat rebet/komisyen sebanyak 1%. Jikalau anda ada modal RM100,000.00 dan anda membuat pembelian pertama di dalam satu invois dari Public Gold, anda di kira menjadi Priority Dealer. Apa kelebihan Priority Dealer ni? Komisyen nya 1.5%.
Oleh kerana Public Gold merupakan syarikat yang berasaskan sales atau jualan, maka lagi banyak sales yang anda buat, maka lagi banyaklah komisyen yang akan anda dapat. Takde kena mengena dengan MLM atau skim cepat kaya (kayap). Pembeli bagi duit, anda bagi emas, anda order balik dari Public Gold, anda dapat komisyen 1% atau 1.5%. Setel.
Secara jujurnya saya dah banyak kali dengar Dato’ Louis Ng bercerita tentang Public Gold. Tapi yang peliknya, saya tak pernah jemu dengar Dato’ cerita pasal benda yang sama. Sebabnya, setiap kali saya dengar setiap kali jugak saya nampak semangat Dato’ yang berkobar-kobar menceritakan pasal PG. Dan ayat yang paling saya suka ialah….
“Public Gold ialah satu platform kepada usahawan-usahawan emas….”
Ye, itulah kenyataan nya. PG hanyalah platform yang menyediakan sistem, support dan juga produk. Kalau la saya sendiri nak bukak emas, pening kepala woooo… Ada sesetengah syarikat emas di Malaysia mengambil risiko tinggi dengan mengepos emas dalam kotak.. Fuhhhh bahaya betul..

Faedah-faedah
Selain dari modal yang rendah, ada beberapa lagi kelebihan Public Gold yang saya sangat penting untuk anda tahu:
  1. Public Gold menawarkan emas pelaburan bermula dari 10 gram, 20 gram, 50 gram, 100 gram dan juga 250 gram (999.9) Selain itu,syarikat juga ada menawarkan dinar dan juga silver. So pembeli/pelabur ada banyak pilihan.
  2. Product order boleh di laksanakan 24 jam melalui 3 cara; laman web Public Gold, email dan jugak SMS.
  3. Spread ataupun susut nilai bagi emas pelaburan ini adalah sangat rendah, iaitu sebanyak 4.5% – 10%. Maknanya, jika harga emas naik, pembeli/pelabur akan dapat pulang modal (ROI) atau untung dengan lebih cepat.
  4. Public Gold juga mempunyai cawangan di seluruh Malaysia. Yang confirm takde cuma dekat Perlis je. Negeri yang lain sama ada telah di buka, sedang renovate atau on the way.
  5. Public Gold ada kilang sendiri. Senang. Kapasiti pengeluaran emas Public Gold sekarang telah di tingkatkan ke 30kg sehari. Jadi sepatutnya cukup untuk di agihkan kepada cawangan-cawangan nya.
Bersedia menjadi dealer?
Bagi mereka yang masih baru tentang bisnes emas Public Gold, saya akan menolong mendaftarkan anda sebagai dealer di bawah rangkaian saya. Apa yang perlu anda buat hanyalah:
  1. SMS kan nama penuh, no kad pengenalan, dan email address ke nombor telefon saya, 013-8184030.
  2. Jikalau anda telah pun mempunyai pilihan produk, nyatakan pilihan produk anda bersama SMS tersebut. Jika tidak, saya akan membantu anda untuk membuat pilihan produk yang terbaik.
  3. Saya akan menghantar semua butir tersebut ke Public Gold yang berdekatan dengan kawasan anda. Contohnya, jika anda berada di Shah Alam, Selangor saya akan menghantar maklumat anda ke Public Gold cawangan Sunway.
  4. Pada hari yang sama atau mungkin keesokkan harinya ada staf Public Gold yang akan menelefon atau/dan menghantar Purchase Order ke email anda. Angkat telefon dan jawab dan periksa email anda.
  5. Pergi ke bank yang berdekatan dan buat pembayaran ke akaun Public Gold, sama ada Maybank atau Public Bank, berdasarkan kepada amaun yang tertulis di dalam Purchase Order tersebut.
  6. Bawak slip kemasukan duit yang original ke ofis Public Gold dan bagi kat staf sana.
  7. Insyallah kalau tak ramai orang dan anda akan dapat emas anda pada masa itu juga.
  8. Dah dapat emas, balik dan senyumlah! :)
Mudah kan??
Hubungi saya
Baiklah. Jikalau anda mempunyai sebarang pertanyaan, telefon saya terus. Nak set appointment pun boleh. Ni nombor saya, 013-8184030. Insyaallah saya akan tolong mana yang mampu. Kalau anda berminat nak datang seminar, lagi bagus. Nanti boleh tengok jadual kat bahagian atas website ini. Nak tau banyak pasal emas pun boleh baca website ini.
So camne? Anda dah bersedia untuk menjadi tokey emas?



No comments:

Post a Comment