Sunday 8 January 2012

Kelebihan Jadi Dealer Rangkaian Public Gold Sarawak

Assalamualaikum semua,
Alhamdulillah menjelang hujung tahun 2011 banyak customer membeli emas daripada saya kerana harga emas yang rendah dibandingkan dengan hari-hari sebelumnya. Malah beberapa dari customer saya sign up sebagai Dealer Public Gold! Tahniah!!!
Perbezaan situasi di antara menjadi seorang buyer dengan menjadi seorang Dealer Public Gold dapat dirumuskan begini.
  • Kalau jadi normal buyer kita cuma berharap agar harga emas naik dan sentiasa naik. That’s it..
  • Berbeza apabila anda menjadi seorang Dealer! Apabila harga emas semakin mahal saya happy.. Apabila harga emas turun saya pun happy, ehh mengapa? Jawapannya adalah kerana ramai orang lock harga dengan saya pada harga emas yang rendah.. Bermakna komisyen saya berganda-ganda.. =)
Apabila sign up sebagai dealer Public Gold, anda boleh menjual segala jenis produk Public Gold termasuklah Public Dinar, Public Silver, Public Jewellery, Product I-Series dan Gold Bar.
  • Dengan ini anda mempunyai pelbagai jenis pelanggan. Ada customer minat jewellery, ada yang berminat dengan gold bar malah ada yang suka  beli silver bar sahaja.
  • Sebagai rangkaian Public Gold Sarawak anda akan di guide secara peribadi oleh saya bagaimana membuat untung dengan perniagaan emas. Anda nak untung ke tak.. Tepuk dada tanya selera!`

Untung menjadi Dealer datang dari 3 cara iaitu:
  1. Untung Capital Gain
  2. Untung Komisyen
  3. Untung Buy Back
Untung Pertama: Untung Capital Gain
  1. Semua orang dapat untung ini. Jadi dealer untung, tak jadi dealer pun untung! Dalam erti kata lain untung kenaikan harga emas. Best kan berniaga emas, makin lama di simpan makin mahal! Tak expired dan takkan reput!
Harga emas dunia mencatatkan peningkatan sebanyak 600% sepanjang 10 tahun kebelakangan ini!
Untung Kedua : Komisyen
Normal Dealer – 1% komisyen
Priority Dealer – 1.5% komisyen
Master Dealer – 2% komisyen
  1. Apabila anda sign up sebagai dealer (RM20,000), pembelian pertama ini terus dikira untuk komisyen sebanyak 1% daripada pembelian anda!
  2. Apabila accumulate sales anda mencapai RM100,000 anda akan di upgrade menjadi Priority Dealer dan layak menerima komisyen 1.5% atas setiap pembelian.
  3. Dan setelah accumulate sales anda mencapai RM500,000 serta introduce 3 orang dealer baru (Priority Dealer) anda akan di upgrade menjadi Master Dealer dan layak menerima komisyen 2% atas setiap pembelian.
Contoh:
  • Per Mertesacker membeli emas 100 gram berharga RM18,500 daripada anda (Normal Dealer). Anda layak menerima 1% daripada jumlah belian Chicarito iaitu sebanyak RM185.00! Jika anda berguru dengan saya anda dapat ilmu untuk mendapat lebih daripada 1% =)
  • Semua pembelian produk Public Gold anda akan dapat komisyen!
 Untung Ketiga: Untung Buy Back
Ini adalah untung yang paling saya gemari iaitu untung buy back! Apa yang dimaksudkan dengan untung buy back mari saya perjelaskan.
Harga Emas Public Gold
  • Jika pelanggan nak beli emas mereka akan refer harga PG SELL.
  • Jika pelanggan emas kita sebelum ini merasakan mereka sudah untung dan nak jual balik jongkong tersebut kepada kita, mereka akan lihat harga PG BUY.
Contoh:
  1. Robin Van Persie telah membeli emas 50 gram pada Ogos tahun lepas. Setahun kemudian bila rasa dah untung dan beliau nak tukar gold bar yang dibeli untuk dapat cash. Dia akan refer harga PG BUY iaituRM8,099.00.
  2. Saya beri Robin Van Persie tunai RM8,099.00 dan saya mendapat emas jongkong 50 gram tersebut.
  3. Pada hari yang sama, Arteta call dan beliau ingin membeli emas 50 gram. Haaaaa.. Ini untung!
  4. Saya refer harga PG SELL iaitu RM8,570.00. Arteta bayar saya RM8,570 dan saya serahkan emas 50 gram.
  5. Di sini saya telah mendapat untung sebanyak RM471 untuk urusniaga buy back ini! Alhamdulillah…
Inilah untung dealer Public Gold yang paling best! Kalau nak untung sebegini haaa anda perlu berguru dengan saya..
So nak tunggu ape lagi, makin ditunggu makin mahal harga emas. Makin ditunggu makin sedikit emas yang dapat dibeli dengan RM20,000. Call saya di 013-8184030 atau add saya di facebook: Ahmad Faridzam Bin Tokijan
Promosi Terbaru Public Gold:
 Cara LOCK harga klik Cara Lock Price dengan PG

AHMAD FARIDZAM BIN TOKIJAN
Public Gold Dealer (PG015214)
013-8184030
E-mail: azeqnda505@gmail.com

1 comment: