Saturday 7 January 2012

Produk Public Gold di iktiraf oleh Assayer

Produk emas dan perak keluaran Public Fine Gold International Sdn Bhd  mempunyai sijil perakuan sah yang diiktiraf oleh Penguji Ketulenan  (Assayer). Assayer ini berperanan untuk menguji setiap poduk emas dan  perak yang dihasilkan oleh syarikat Public Fine Gold International Sdn  Bhd menepati piawai yang telah ditetapkan. Setiap produk akan melalui  saringan yang ketat dan diuji sebelum disijilkan untuk dijual kepada  orang ramai.


Profail Assayer bertauliah yang menguji setiap produk keluaran Public Fine Gold International Sdn Bhd
Oleh itu, tidak timbul sebarang keraguan bahawa produk dari syarikat  tersebut tidak tulen atau tidak menepati piawaian terutamanya dari segi  mutu,ketulenan emas/perak dan juga berat emas/perak tersebut. Ini  kerana, assayer yang dilantik untuk kerja-kerja tersebut berdaftar  dengan badan-badan professional yang bertauliah di Malaysia ini.


Setiap produk keluaran Public Fine Gold mempunyai sijil perakuan sah oleh Assayer bertauliah
Setakat ini, setiap produk yang dihasilkan telah diuji oleh saya  sendiri dengan menggunakan alat densimeter di Cawangan Pejabat Public  Gold Kuching dan juga di Ar-Rahnu sekitar Kuching. Hasilnya  didapati, berat dan ketulenan emas adalah tepat seperti yang tercatat di  sijil setiap emas tersebut.


Densimeter ialah alat penimbang untuk menguji berat dan ketulenan emas keluaran Public Fine Gold


Pengiktirafan dari Malaysian Book of Record

No comments:

Post a Comment