Saturday 7 January 2012

Emas sebagai instrumen Simpanan

Salam sejahtera,

Pada ketika ini ramai mula merungut dengan kenaikan harga barang, perkhidmatan dan sebagainya. Bagi mereka yang sudah faham akan kesan inflasi – perkara ini tiada kesudahan.
Baca artikel di bawah..Kisah sebenar MD Sarawak yang pertama :)


Kadar kenaikan barang telah berlaku sejak 30 tahun yang lepas

Hedge! Don’t save
Di sini saya menunjukkan bukti bagaimana emas dan perak merupakan salah satu kaedah simpanan yang paling berkesan.
Anda sendiri yang menjadi fund manager (disini anda jimat fee fund manager =p) kerana anda sendiri yang menentukan berapa banyak keuntungan anda!

Baca artikel di bawah..Kisah sebenar MD Sarawak yang pertama :)

Baik, melalui pengalaman saya sendiri saya telah melalui 2 proses normal life iaitu situasi hendak berkahwin dan situasi menunggu saat-saat kelahiran anak.
Simpan Emas untuk Perkahwinan
  • Jarak masa saya beli emas dengan hari perkahwinan – 9 bulan
  • Saya jimat RM3,000 untuk kumpul kos hantaran kahwin melalui ILMU EMAS.
  • Sekarang harga 100 gram yang sama hampir mencecah RM20,000 – seolah-olah kos perkahwinan saya cover up sebanyak RM5,000!
  • Baca artikel ini -> Rancang Bajet Perkahwinan Anda dengan menggunakan EMAS
Simpan Emas Untuk Anak
Sepanjang tempoh anak saya di dalam kandungan, saya telah memaparkan ruang widget di sebelah kiri website. Bagi mereka yang  tak perasan:
Jom kita zoom lebih dekat:
Dengan izin Allah SWT, anak saya telah selamat dilahirkan pada 27 Oktober 2011. Dua minggu lebih awal daripada due date 11 November 2011 (terlepas date cantik pulak dah =p)
Jom lihat berapa harga emas selepas tempoh 7 bulan:
Harga Emas selepas 7 bulan dari tarikh pembelian
Harga Silver Bar
  • Jika saya jual balik dengan Public Gold, saya harga refer harga PG BUY iaitu RM3,674. Saya untung RM524 atau 16.63% kenaikan dalam tempoh 7 bulan!
  • Memandangkan saya adalah dealer yang aktif. Maka, saya jual emas dengan customer ikut harga PG SELL iaitu RM3,909. Saya untung RM759 atau 24.1% dalam tempoh 7 bulan!
  • Best bukan? Saya sendiri yang decide berapa untung saya nak sebab emas tu ditangan saya =)
Di sini saya telah membuktikan dengan figure atau angka bukannya bayangan atau main sebut sahaja. Yang tinggal sekarang adalah apakah tindakan anda seterusnya.. Cukup duit beli terus emas..
AHMAD FARIDZAM BIN TOKIJAN
Public Gold Dealer (PG015214)
013-8184030
E-mail: azeqnda505@gmail.com

No comments:

Post a Comment