Saturday 7 January 2012

Peluang Perniagaan Emas dengan Public Gold

Dr. Irfan Khairi dalam buku pertamanya iaitu NOTA JUTAWAN NOTA MOTIVASI menyorot sumber daripada Brian Tracy International yang menyatakan golongan yang menjadi jutawan terdiri daripada 5 kelompok iaitu:
  1. 74% ialah pemilik perniagaan
  2. 10% ialah golongan eksekutif senior yang memanjat tangga korporat.
  3. 10% ialah golongan profesional seperti doktor, peguam, jurutera dan sebagainya.
  4. 5% ialah jurujual berkomisen atau konsultan jualan
  5. 1% ialah pelbagai golongan lain.
Ini bermakna peluang anda amat cerah untuk menjadi seorang yang penuh poket duit melalui perniagaan. Rasulullah SAW bukan setakat meletakkan 74% malah 90% punca rezeki adalah daripada perniagaan (maksud hadis riwayat Na’im bin Abdul Rahman dan Yahya Bin Jabar).
Jadi, jutawan dan perniagaan sangat sinonim: Sebahagian besar daripada jutawan adalah daripada golongan peniaga dan peluang seorang peniaga untuk menjadi jutawan sangat cerah!
Alhamdulillah, saya sendiri telah berkecimpung dalam bidang perniagaan emas. Dan dalam mencapai kejayaan untuk setiap perniagaan yang dilakukan hanya satu sahaja rahsianya, ILMU. Untuk mencapai kejayaan dalam bidang perniagaan, kita wajib mendalami ilmu perniagaan. Keuntungan perniagaan tidak akan datang bergolek tanpa implementasi ilmu perniagaan yang sempurna.
Melalui rangkaian PUBLIC GOLD SARAWAK, saya kongsikan tip-tip perniagaan serta strategi perniagaan secara santai untuk anda fahami dan implementasikan pada perniagaan emas. Sekiranya di ibaratkan perniagaan sebagai satu peperangan, maka, lebih banyak strategi dan tip yang anda implementasikan beerti anda melengkapkan diri anda dengan lebih banyak senjata untuk digunakan dalam medan perang. Kejayaan akan berpihak pada mereka yang lengkap segala aspek.

 Tips: Apabila anda menjadi Dealer Public Gold, anda boleh menjual semua jenis Produk PG (jewellery, I-series, Jongkong Emas, Jongkong Perak)


AHMAD FARIDZAM BIN TOKIJAN
Public Gold Dealer (PG015214)
013-8184030
E-mail: azeqnda505@gmail.com

No comments:

Post a Comment