Saturday 7 January 2012

Emas kini pelaburan pilihan – Harian Metro

PERSEKUTUAN Persatuan-Persatuan Perniagaan Emas dan Permata Malaysia (FGJAM) yakin akan terus menikmati pertumbuhan dua digit menjelang akhir tahun ini sama seperti dinikmati pada 2011.
 Presidennya, Ng Yih Pyng berkata, emas tidak lagi terhad sebagai barangan perhiasan sebaliknya menjadi medium pelaburan jangka panjang yang lebih menjamin.
“Emas semakin mendapat perhatian di kalangan pengguna namun bukan sebagai produk perhiasan sebaliknya sebagai medium pelaburan khususnya dalam bentuk jongkong dan kepingan.

Public Gold menawarkan harga emas jongkong yang kompetitif dan spread yang rendah  






“Malah, kami melihat trend ini akan berterusan yang dijangka memberi sumbangan memberangsangkan kepada industri,” katanya di Petaling Jaya, baru-baru ini.
Menurutnya, rekod penjualan emas sehingga September 2011 mencatatkan pertumbuhan dua digit walaupun harga emas meningkat sehingga RM200 satu gram.
“Bagaimanapun, harga emas tidak dapat ditentukan untuk terus kekal pada harga tinggi atau akan mengalami kemerosotan. Namun, seperti komoditi lain, walaupun harganya merosot, ia akan kembali meningkat dalam tempoh tertentu.
 “Maka, sekarang adalah waktu terbaik untuk membeli emas kerana harganya mungkin meningkat pada masa depan yang seterusnya boleh memberi pulangan terbaik kepada pengguna,” katanya.
Sumber: Harian Metro

No comments:

Post a Comment